جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 55060
    تاریخ انتشار : 16 تیر 1393 13:7
    تعداد بازدید : 325

    اعتراض دشتی اردکانی به قطعی سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه

    رییس کانون سردفتران و دفتریاران از اعتراض جدی این کانون به بانک ملی برای قطعی چند روزه سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی خبر داد.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا دشتی اردکانی با بیان اینکه سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه (pos) در دفاتر اسناد رسمی از روز سه شنبه هفته گذشته - 10 تیرماه - تاکنون با اختلال و قطع مکرر روبرو بوده است، گفت: در نامه ای به دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرده ایم از آنجا که ناکارآمدی و ضعف سیستم دستگاه های pos مستقر در حدود 7 هزار و 400 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور جهت واریز وجوه عمومی و حق التحریر سردفتران، به کرّات به آن بانک و شرکت سامان الکترونیک به عنوان مجری طرح منعکس شده است، لیکن تا این تاریخ نه تنها در جهت پاسخگویی و بهبود سیستم اقدامی به عمل نیامده بلکه با اختلال و قطع مکرر این دستگاه ها در ساعات اداری روبرو بوده ایم.

    وی با اشاره به اینکه در سه روز دهم، یازدهم و دوازدهم تیرماه سال جاری عملاً کار تنظیم روزانه 50/000 سند رسمی در کشور به دلیل قطعی سامانه مذکور متوقف ماند، ادامه داد: این اختلال امور اداری و اجرایی بیش از 150/000 نفر از مردم را مختل کرد، به نحوی که اعتراض عموم مراجعین به دفاتر اسناد رسمی را در پی داشت و در صورت ادامه این وضع اسفناک، اعتراض عمومی اجتماعی دور از ذهن نخواهد بود.

    دشتی اردکانی با بیان اینکه در برخی موارد بعضا مردم گمان می کنند که کار آنها از سوی شخص سردفتر و یا کارکنان دفاتر اسناد رسمی انجام نمی شود، ادامه داد: در این راستا باید تاکید کنم که همکاران ما در دفاتر اسناد رسمی همانند گذشته دغدغه انجام امور مردم را به بهترین نحو دارند و تنها به دلیل قطعی سامانه ای که اتصال یا رفع نقص آن با دفاتر و یا حتی کانون نیست، موفق به تنظیم اسناد نشده اند و در این راستا به جرات اعلام می کنم که کوتاهی از سوی دفاتر اسناد رسمی صورت نگرفته است.

    رییس کانون سردفتران ودفتریاران اظهار کرد: زندانی آزاد نشده، دانشجوی به موقع ثبت نام نشده و فرصت تحصیلی از دست داده، معامله به موقع ثبت نشده و مطالبه وجه التزام های توافق شده در معاملات و کشیده شدن این اختلاف به محاکم دادگستری، عدم ترخیص بموقع کالاها در گمرکات و ایراد خسارات به صاحبان کالا، عدم گشایش اعتبار بموقع شرکتهای تولیدی وام گیرنده و ایراد خسارات تأخیر گشایش LC به آنها، سرگردانی هزاران هزار مسافر داخلی و خارجی؛ شاید تنها بخشی از خسارات وارده باشد. این اتلاف وقت و تاخیر در انجام امور افراد در دفاتر اسناد رسمی، فقط به عنوان نمونه هایی اندک از موضوعاتی است که روزانه در دفاتر اسناد رسمی کشور به علت ناکارآمدی سیستم pos و بی توجهی گردانندگان آن و عدم تنظیم سند مردم، قابلیت اجراء نیافته است.

    وی در پایان تاکید کرد: ما از سوی کانون سردفتران و دفتریاران مراتب را به بانک ملی و شرکت واسطه سامان الکترونیک اعلام کرده ایم و امیدواریم در اسرع وقت شاهد برطرف شدن مشکلات و عدم تکرار آن باشیم، علی ای حال این دو بخش با توجه به شرایط پیش آمده باید پاسخگوی قانونی مطالبات میلیاردها میلیارد خسارات وارده به مردم و سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی باشند و عواقب ناگوار هرگونه اعتراض عمومی، اجتماعی و سیاسی انعکاس این ضعف در کشور که دور از ذهن نیست متوجه مسئولین آن بانک خواهد بود.



    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
23106873
اکنون :
94